X
تبلیغات
آلاله ها - خلبان خائن ايران درزمان جنگ

خلبانان خائن ايراني در زمان جنگ ايران و عراق ! 

جنگ تحميلي ايران و عراق درس هاي بسياري را به ما آموخت. جداي از انسان هاي شجاعي كه به خاطر اعتقادات و وطن شان دلاورمردانه قدم به عرصه نبرد گذاشتند بودند افرادي كه خيانت ورزيدند و اسم ننگين خود را در كتاب تاريخ نوشتند.
در آشفته بازار جنگ چهار هواپيماي F27 و F4 (دو فروند) و F14 به عراق پناهنده شدند كه ماجراي پناهنده شدن تامكت ايراني و سرنوشت آن به نقل از منابع ذيل تقديم شما مي گردد. لازم به ذكر است كه تاپيك در صورت صلاحديد مديريت محترم سايت منتقل مي شود.
منبع 1
منبع 2

اما ماجرا چگونه بود ؟

سروان احمد مرادي (سال 1356 در پايگاه شكاري اصفهان)

در طول سالهاي جنگ سازمان اطلاعات عراق تلاش زيادي نمود تا خلبانان ناراضي ايراني را تشويق به پرواز به عراق و تقاضاي پناهندگي از آنان كند.در تاريخ ۲ سپتامبر۱۹۸۶ رأس ساعت ۱۴ يك فروند تامكت ايراني به خلباني سروان احمد مرادي به همراه سروان نجفي (RIO) به سمت پايگاه البكر عراق پرواز نمودند. اف ـ ۱۴ كه در ارتفاع بالا پرواز مي كرد به سرعت توسط رادارهاي عراقي شناسائي شده و متعاقب آن ۲ فروند MIG - 23 ML كه سرگرد محمد ( فرمانده اسكادران ۶۳ ) فرمانده دسته آنان بود جهت مقابله به پرواز در آمدند . با توجه به اين كه رادارهاي عراقي هيچ هواپيماي ديگري را بغير از اين تامكت شناسايي نكردند, فرماندهان عراقي به موضوع مشكوك شده و احتمال دادند كه ايراني ها تله اي گذاشته اند . سپس يك فروند MIG - 25 PDS از پايگاه تموز به پرواز در آمد . ميگ ـ ۲۳ ها با كم كردن ارتفاع به تعقيب تامكت كه هم چنان به سمت غرب مي رفت ادامه دادند. در زماني كه به ۲۰ كيلومتري تامكت رسيدند دستور شليك صادر شد . سرگرد محمد سعي در شليك يك فروند موشك R-24R كرد اما موفق به اينكار نشد . رفته رفته فاصله آنان تا تامكت ايراني كاهش مي يافت . در فاصله ۸ كيلومتري ,هواپيماي همراه (Wingman) او يك موشك R - 24 T خود را شليك كرد . به فاصله كوتاهي انفجاري روي داد و تامكت ايراني با از دست دادن ارتفاع با سرعت هر چه تمامتر به سمت زمين نزديك مي شد . ميگ هاي عراقي خود را به نزديكي تامكت رساندند و با تعجب شاهد باز شدن ارابه فرود اف ـ ۱۴ شدند. تامكت قصد تسليم شدن داشت . با ديدن اين صحنه خلبانان عراقي با فرماندهان مافوق تماس گرفته و ضمن تشريح صحنه خواستار دستورات آنان شدند. به فاصله كوتاهي فرماندهان عراقي متوجه شدند كه خلبانان ايراني يك روز زودتر از موعد از قبل تعيين شده به عراق پرواز كرده اند . بلافاصله به ميگ ها دستور داده شد تا تامكت ايراني را تا پايگاه العبيده اسكورت نموده و مقدمات فرود آنان را فراهم آورند . اما براي اين كار زماني باقي نمانده بود . هدايت هواپيما از دستان سروان مرادي خارج شده بود و خدمه پروازي بايد جان خود را نجات مي دادند . اف ـ ۱۴ ايراني در نزديكي نومانيه سقوط كرد و چنان لاشه آن متلاشي شد كه مقامات عراقي قادر به كسب هيچگونه اطلاعات مفيدي از آن نشدند.

مجسمه ي خلبان عراقي رو هم بر فراز لاشه ي هواپيما  

سروان مرادي اطلاعات زيادي در اختيار عراقيها قرار داد اما مقدار زيادي اطلاعات غلط هم لابلاي آنان بود . بعنوان مثال او اعلام كرد كه ايراني ها ديگر قادر نيستند موشكهاي AIM - 7 را از اف ـ ۱۴ هاي خود شليك كنند . بعد از بازجوئي هاي مفصل اين خلبان ايراني به سوئيس فرستاده شد تا در آن جا زندگي راحتي بدور از جنگ را آغاز كند . اما تنها ۳ ماه پس از اقامت او در سوئيس , توسط عواملي ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و كشته شد. RIO اين تامكت ايراني ( سروان نجفي ) از دادن هرگونه اطلاعات به استخبارات عراق خودداري كردودر پي آن به بازداشتگاه اسرا منتقل شد . در سال هاي ابتداي دهه ۹۰ ميلادي او به همراه هزاران اسير ديگر به وطن خود مراجعت نمود .

هواپيماي اف 27 يا فرند شيپ متعلق به شركت نفت كه به بغداد پناهنده شد.

لاشه يكي از دو فانتوم پناهنده ايراني به عراق
منبع:
http://www.military.ir/


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و ششم فروردین 1391ساعت 9:2  توسط بهروز افضلی  |